جراحی بینی در اهواز

با انجام جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) می توان به یک بينی ایده آل تر و متعاقبا چهره ای زیباتر دست یافت. رینوپلاستی، در واقع به عنوان یکی از چالش برانگیزترین و دشوارترین عمل های جراحی زیبایی محسوب می شود. با توجه به پیچیدگی جراحی بينی و اهمیت بينی انتخاب یک جراح بینی خوب از اهمیت بالایی برخوردار است، دکتر عبدالرضا خورشیدی فر فوق تخصص جراحی پلاستیک اهواز و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، از زبده ترین پزشکان و بهترین جراح بینی در اهواز به شمار می رود. اگر تصمیم به انجام جراحی بینی دارید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی، یک روش جراحی زیبایی است که به تغییر اندازه یا شکل بینی بافت گوشتی بینی می پردازد.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی، تغییر شکل بینی با اصلاح استخوانهای آن. شامل جابه‌جایی یا تغییر اندازه استخوانها برای بهبود ظاهر و تناسب صورت است.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی یکی از انواع مدل بینی محسوب می شود که به تغییر شکل ظاهری بینی بدون ایجاد ظاهر نامتعارف تاکید دارد.

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی، یکی از پرطرفدارترین مدل های بینی است که از در آن قوس به نسبت بیشتری برروی استخوانی بینی ایجاد می شود.

جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی یا ثانویه را اگر جراحی اولیه با مشکلات ظاهری و تنفسی روبرو شود برایبررطف کردن آن انجام می دهند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی از اهمیت بالایی برخوردار است که از مهم ترین آن ها می توان به تغذیه مناسب، استفاده از چسب بینی و ...

هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی چون دستمزد جراح، نوع تکنیک جراحی، فرم بینی، تجربه و مهارت جراح و ... بستگی دارد.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی در واقع یکی از مهم ترین مواردی است که بعد از هر عمل جراحی لازم است تا حتما جدی گرفته شوند.

انواع بینی

بینی افراد به نسبت هم کاملا متفاوت می باشد یعنی منحصر به فرد همان شخص می باشد، فرم و مدل بینی انواع مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد.

بینی گوشتی

بینی گوشتی

این نوع از بینی غضروف بسیار ضعیفی و در مقابل پوست بسیار ضخیمی دارد. تمامی این ویژگی ها باعث شده تا جراحی بینی گوشتی بسیار سخت باشد و اگر توسط یک جراح بی تجربه انجام داده شود بینی به همان حالت اولیه خود بازگردد.

بینی استخوانی

بینی استخوانی

پوست این مدل از بینی نازک و غضروف آن همانند بینی گوشتی ضعیف نیست. همین موضوع باعث شده تا در زمان انجام جراحی بینی استخوانی بیمار نیاز به استفاده از پیوند غضروف نداشته باشد.

هدف از انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدار ترین جراحی زیبایی محسوب می شود که در زیباتر نشان دادن چهره نقش بسیار موثری دارد ولی انجام این جراحی می بایست به منظور و هدف خاصی انجام شود که عبارتند از:

  • داشتن مشکلاتی در نوک یا سر بینی
  • داشتن مشکلاتی در مجاری تنفسی
  • بزرگ بودن سوراخ و همچنین پره های بینی
  • داشتن پل یا قوز بینی
  • داشتن انحراف سپتوم بینی

چگونه بهترین جراح بینی در اهواز را پیدا کنیم ؟

بدین منظور، پیش از هر چیز باید بررسی نمایید که جراح بینی مورد نظر شما چه سطحی از تخصص را دارد و آیا به اندازه کافی برای انجام عمل بینی تجربه کسب کرده است؟

همچنین باید توجه داشته باشید که آیا در صورت محول نمودن جراحی بینی به جراح مورد نظر، این اطمینان وجود خواهد داشت که پس از عمل مشکل جدی نداشته باشید و از انجام این کار پشیمان نشوید. راه های پیدا کردن بهترین جراح بینی در اهواز به شرح زیر می باشد:

جستجو شبکه های اجتماعی

در دنیای امروز شبکه های اجتماعی در میان مردم بسیار پر طرفدار می باشد، چرا که از این طریق می توان اطلاعات کامل و جامعی را بدست آورد. به همین منظور بعد از انتخاب پزشک می توانید با مراجعه به صفحه اجتماعی و مشاهده نمونه کارها از نوع عملکرد پزشک خود اطلاعات کامل و جامعی را کسب کنید. 

مشاوره حضوری

بعد از انتخاب پزشک با مراجعه حضوری به مطب و صحبت با پزشک خود از نحوه برخورد و همچنین میزان رضایت بیماران وی می توان اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورد.

جستجو در اینترنت

یکی از ساده ترین روش های پیدا کردن یک جراح بینی خوب جستجو در اینترنت است، به عنوان مثال زمانی که ساکن اهواز باشید با سرچ بهترین جراح بینی در اهواز لیستی از جراحان بینی برای شما نمایش داده می شود که با کلیک برروی سایت هر پزشک می توانید نمونه کارهای، فیلم های جراحی و بسیاری از اطلاعات دیگر را کسب کنید.

گفتگو با دوستان

قبل از گسترش صفحه های اجتماعی نظیر فیسبوک یا اینستاگرام افراد متقاضی جراحی برای اینکه در مورد پزشک و کار او آشنا شوند از دوستان و کسانی که قبلا تجربه جراحی را داشته اند سوالات خود را می پرسند.

ویژگی های بهترین جراح بینی در اهواز

از جمله ویژگی های بارز بهترین جراح بینی در اهواز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن توانایی بالا در جراحی
  • داشتن حس زیبایی شناسی
  • توضیح کامل روند جراحی به بیمار
  • آشنایی کامل به انواع تکنیک های جراحی
  • رضایت مندی بیماران قبلی از نتیجه جراحی
  • سلامتی بیمار برای پزشک از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
  • داشتن محیطی آرام و دلنشین در مطب
  • برای پاسخ دهی به بیماران از صبر و حوصله کافی برخوردار باشد.
  • بیمار را از خطرات و عوارض احتمالی جراحی آگاه کند.
  • برای انجام جراحی هزینه مناسبی را دریافت کند.
گیف تماس

کاندیدای مناسب برای انجام عمل بینی

انجام جراحی زیبایی بینی به منظور رفع مشکلات بینی انجام می شود تا از این طریق چهره زیباتری داشته باشید علاوه بر آن بینی شما با سایر بخش های صورت تناسب داشته باشد. از جمله کاندیدای مناسب برای انجام جراحی زیبایی بینی به شرح زیر می باشد:

✳️ رشد کامل صورت و بینی

✳️ داشتن سلامت جسمی کامل

✳️ عدم مصرف سیگار یا الکل

✳️ داشتن اهداف واقع بینانه و منطقی نسبت به جراحی

انواع روش های جراحی بینی

به منظور انجام جراحی زیبایی بینی از دو روش باز یا بسته استفاده می شود که هر کدام از این روش ها به شکل خاصی انجام می شود.

جراحی بینی به روش باز

یکی از بهترین روش های جراحی بینی محسوب می شود چرا که جراح می توان تغییرات بسیار زیادی را در بینی شما ایجاد کند علاوه بر ان به تمامی بخش های بینی نیز دسترسی خواهد داشت. داشتن تورم بعد از جراحی زیبایی بینی کاملا طبیعی است پس جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که بعد از گذشت مدتی تورم و کبودی بعد از جراحی به طور کامل از بین می رود.

جراحی بینی به روش بسته

برش های ایجاد در جراحی بینی به روش بسته به نسبت بار کمتر می باشد علاوه بر این برش های همگی از داخل بینی می باشند. یکی مهم ترین نکات جراحی بینی به روش بسته این است که تغیرات بسایر کمتی را به نسبا روش باز می توان برروی بینی ایجاد کرد. علاوه بر ان مدت انجام جراحی نیز به نسبت باز کمتر است.

بهترین جراح بینی طبیعی

شاید با شنیدن نام جراحی بینی طبیعی این سوال در ذهن شما ایجاد شود که جراحی بینی طبیعی چگونه است؟ یا اینکه چه افرادی این نوع جراحی را انجام می دهند؟

در جواب این سوال باید گفت که مواقعی ممکن است بینی شما دچار انحراف باشد که برای برطرف کردن آن نیاز به انجام جراحی می باشد در زمان انجام عمل جراح برروی ساختار بینی ساختار تغییراتی را ایجاد نمی کند و تنها انحراف بینی را که منجر به مشکلات تنفسی شده را برطرف می کند.

عمده تغییراتی که در زمان انجام جراحی بینی طبیعی برروی بینی ایجاد می شود به شرح زیر است:

ایجاد تعادل در صورت:  بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت محسوب می شود که در زیبایی افراد نقش به سزایی دارد. برای همین رفع نواقص بینی باعث شده تا بینی ظاهر زیباتری داشته باشد علاوه بر آن متناسب با سایر اجزای صورت شود.

رفع پهنا و افتادگی نوک بینی: بعضی از افراد هستند که نوک بینی آن ها افتاده است یا بینی پهنی دارند. با انجام جراحی بیی طبیعی می توان افتادگی نوک بینی را رفع و پهنای آن را اصلاح کرد تا بینی ظاهر زیباتری داشته باشد.

رفع قوز بینی: داشتن قوز برروی بینی می تواند به صورت ژنتیکی یا در اثر یک سانحه رخ دهد. جراحی بینی طبیعی باعث شده تا قوز بینی رفع و قوس بسیار کم و زیبایی برروی بینی ایجاد شود.

بهبود مجاری تنفسی: بعضی از مواقع ممکن است بینی شما انحراف داشته باشد یا در اثر یک سانحه دچار شکستگی شده باشد. در صورت بروز چنین مشکلی در بینی مجاری تنفسی دچار مشکل می شود که با انجام جراحی بینی طبیعی مجاری تنفسی بهبود می یابد همچنین تغییرات ایجاد شده برروی آن بسیار کم می باشد.

بهترین جراح بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی یکی از مدل های بینی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که باعث شده تا بینی اندازه بینی کوچک تر شود. ولی از جمله نکات بسیار مهم در زمان انجام جراحی بینی فانتزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

👈🏻 متقارن بودن پره های بینی: در زمان انجام جراحی بینی فانتزی تغییرات بسیار زیادی برروی پره های بینی ایجاد می شود، چرا که این نوع بینی تغییرات زیادی را برروی بینی ایجاد می کند برای همین بعضی از مواقع ممکن است با توجه به این تغییرات در پره بینی تقارن ایجاد نشود.

👈🏻 یکسان بودن سوراخ بینی: سوراخ های بینی یکی از موارد بسیار مهمی است که در زمان انجام جراحی باید به ان توجه بسیار زیادی شود. چرا که در زمان انجام جراحی بینی فانتزی سوراخ های بینی کوچک می شود ولی این کوچک شدن نباید به اندازه ای باشد که فرد دچار مشکلات تنفسی شود.

👈🏻 اندازه بینی: تمامی قسمت های صورت به یکدیگر هماهنگی خاصی دارند برای همین در زمان اجام جراحی بینی فانتزی باید جراحی به گونه ای انجام شود که بینی خیلی کوچک نشود تا باعث ایجاد ایجاد ناهماهنگی با سایر اجزای صورت شود.

👈🏻 قوز پشت بینی: یکی از مهم ترین علت هایی که افراد بینی خود را عمل می کنند داشتن قوز در پشت بینی آن ها است وجود این قوز در بینی شما باعث شده تا چهره ی نامناسبی داشته باشد. با انجام جراحی بینی فانتزی می توان این قوس را برطف کرد علاوه بر آن قوس زیبایی را برروی بینی ایجاد کرد که از نیمرخ بسیار صاف می باشد. 

00:05
truncate dir-rtl

نمونه کار واقعی جراحی بینی فانتزی

بهترین جراح ترمیم بینی

بعضی از مواقع ممکن است شما یکبار تجربه جراحی بینی را داشته باشید ولی از نتیجه ان ناراضی باشید در صورت بروز چنین مشکلی می توان با انجام جراحی ترمیم بینی (عمل بینی ثانویه) مشکلات بین را بر طرف کرد ولی حتما به این نکته توجه داشته باشید که انجام این جراحی بسیار سخت است چرا که بینی یکبار جراحی شده و پوست روی بینی نازک تر و کمی از غضروف و بافت های آن برداشته شده است برای همین باید توسط بهترین جراح بینی در اهواز این جراحی انجام شود تا برخلاف جراحی اولیه نتایج خوبی را برای فرد به همراه داشته باشد.

مشاوره قبل از جراحی بینی

توجه داشته باشید که ایمنی و نیز موفقیت رینوپلاستی، تا حد قابل توجهی به مشاوره قبل از این عمل جراحی بستگی دارد. در جلسه مشاوره قبل از عمل بينی، جراح معالج از شما در خصوص مقاصدتان از انجام این جراحی و انتظاراتی که دارید؛ سوالاتی خواهد پرسید. علاوه بر آن جراح پلاستیک بینی در جلسه مشاوره، ممکن است موارد ذیل را انجام دهد:

قطع مصرف دارو: اگر داروهایی مثل آسپرین، ایبوپروفن، و … که منجر به رقیق شده خون می شوند را مصرف می کنید حتما می بایست 2 هفته قبل از جراحی مصرف آن را قطع کنید.

قطع مصرف سیگار: برای ینکه در زمان انجام جراحی مشکلی برای شما ایجاد نشود لازم است تا به همت 2 هفته قبل از جراحی از مصرف سیگار و دخانیات به شدت اجتناب کنید.

عدم مصرف الکل: مصرف نوشیدنی هایالکلی قبل از انجام جراحی بینی می توان برای فرد خطراتی را به همراه داشته باشد.

آزمایشات قبل از جراحی: انجام آزمایشات قبل از جراحی از اهمیت بسایر بالایی برخوردار است چرا که از این طریق می توان متوجه کم خونی یا هر گونه مشکلی که در بدن وجود دارد را تشخیص داد و در صورت درمان قبل از انجام جراحی آن را درمان کرد.

در آخر لازم به ذکر است که اگرچه در جلسه مشاوره قبل از عمل بينی (رینوپلاستی)، باید اهداف و انتظارات خود را با پزشک معالج خود در میان بگذارید ؛ اما توجه داشته باشید که در نهایت باید به جراح بینی منتخب خود اعتماد کنید و به ایشان اجازه دهید تا تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند.

جهت دریافت مشاوره از دکتر عبدالرضا خورشیدی فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

نام
شماره تماس
پیام شما
فرم با موفقیت ارسال شد!
هنگام ارسال فرم خطایی رخ داده است. لطفاً همه فیلدهای فرم را دوباره تأیید کنید.

نکات مهم مراقبتی از نظر بهترین جراح بینی

بعد از اتمام جراحی بینی گچ گرفته می شود تا فرم و حالت خود را حفظ کند. انجام مراقبت های مورد نیاز بعد از جراحی بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که باعث شده تا نتیجه مطلوب و مناسبی را از جراحی خود دریافت کنید از جمله مراقبت های مورد نیاز بعد از جراحی زیبایی بینی به شرح زیر می باشد:

  • از خیس کردن یا وارد شدن آب به گچ بینی به شدت اجتناب کنید.
  • در زمان مسواک زدن حتما از مسواک نرم استفاده کنید.
  • از غذاهای نرم و آبکی بعد از جراحی بینی استفاده کنید تا هیچ نوع فشاری به بینی وارد نشود.
  • مصرف غذاهای شور یا پر ادویه را از وعده های غذایی خود حذف کنید.
  • در زمان عطسه کردن حتما با دهان باز این کار را انجام دهید.
  • داشتن تورم و کبودی بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است پس جای هیچ نوع نگرانی وجود دارد ولی به منظور کاهش تورمات بعد از جراحی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در زمان خواب یا استراحت حتما دو بالش زیر سر خود قرار دهید تا خونرسانی به خوبی انجام شود.
  • از بلند کردن اجسام سنگین یا فعالیت های سنگین بدنی به شدت اجتناب کنید.

نحوه چسب زدن بینی بعد از جراحی

در زمان انجام جراحی زیبایی به منظور اعما تغییرات مورد نیازغضروف و اسکلت بینی دچار تغییر می شود، برای دسترسی بیشتر جراح به بخش های مختلف بینی برشی برروی بینی ایجاد تا از این طریق پوست روی بینی برداشته شود. زمانی که جراح تغییرات مورد نظر خودرا برروی بینی ایجاد کرد پوست را به همان قسمت برگرداننده و بخیه می زند.

با توجه به ایجاد یک فضای خالی ما بین استخوان و غضروف امکان ایجاد تورم بعد از جراحی وجود دارد برای همین نیاز استتا برروی بینی چسب زده وشد تا از این طریق پوست پوست به بینی چسبیده و همچنین تورم ایجاد شده بعد از جراحی را کاهش دهد.

علاوه بر تمامی این موارد گفته شده چسب اعث شده تا از وارد شدن هرگونه صدمه یا ضربه ای به بینی جلوگیری شود.

در زمان چسب زدن بینی بعد از جراحی دقت کافی را داشته باشید تا بینی فرم خود را از دست ندهد.

کاهش عوارض جراحی بینی با انتخاب بهترین جراح بینی

به طور کلی جراحی بینی ممکن است عوارضی مانند خونریزی ، عفونت یا عوارض ناشی از بیهوشی در پی داشته باشد. برخی از عوارض جانبی خطرناک جراحی بینی که در صورت عدم انتخاب جراح بینی متبحر و مجرب، احتمال وقوع آن ها افزایش خواهد یافت؛ عبارتند از :

  • بی حسی در نوک بینی
  • خونریزی بینی
  • زخم بینی
  • تورم شدید صورت
  • آسیب عصبی دائمی
  • و بسیاری از پیامدها و خطرناک دیگر
عوارض جراحی بینی

اگر عوارض احتمالی جراحی بینی، شما را در انجام این جراحی دچار دودلی و تشویش می کند ؛ نگران نباشید، زیرا انتخاب بهترین جراح بینی به طور قابل توجهی از عوارض جراحی بینی کاسته و دوره بهبودی ناشی از جراحی بینی را نیز کاهش خواهد داد. بنابراین اگر انتخاب درستی انجام می دهند، نیازی به نگرانی نیست.

ویدیو آپارات

سوالات متداول

آیا جراحی بینی باعث می شود تا لب بالایی تغییر کند؟

معمولا چنین اتفاقی بعد از جراحی بینی رخ نداده است بله انجام عمل بینی منجربه اصلاح فاصله مابین لب و بینی می شود این موضع در زیباتر نشان دادن لب ها نقش بسیار مهمی دارند.

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

در خصوص هزینه جراحی زیبایی بینی نمی توان هزینه مشخصی تعیین کرد چرا که در این موضوع عوامل مختلفی دخیل می باشند که به شرح زیر می باشد:
– دستمزد جراح
– موقعیت جغرافیایی کیلینک
– داروهای قبل و بعد از جراحی
– آزمایشات قبل از جراحی

تا چه مدت بعد از جراحی بینی باید از چسب بینی استفاده کنیم؟

چسب زدن زدن بینی باید حتما به مدت 8 هفته دائم انجام شود بعد از اتمام این دوران می توانید تنها در زمان خواب از چسب بینی به مدت 2 ماه استفاده کنید.

مناسب ترین سن برای انجام جراحی زیبایی بینی چه سنی است؟

زمانی که رشد فرد کامل نشده باشد نمی توان جراحی بینی را انجام داد. به طور معمول رشد بدن تا 18 سالکی انجام می وشد ولی این ممکن است در بعضی از افراد 17 سالگی یا دیرتر از این سن باشد.

آیا انجام جراحی زیبایی بینی با لیزر امکان پذیر است؟

خیر – انجام جراحی زیبایی با لیزر امکان پذیر نیست.

آیا ممکن است بعد از عمل بینی دچار تنگی نفس شویم ؟

خیر- چرا که اگر بافت بینی به اندازه کم شود و از تکنیک های مناسبی برای جراحی استفاده شود می توان گفت که به هیچ عنوان بعد از جراحی بینی دچار اختلالات تنفسی نخواهید شد. بعضی از مواقع ممکن است تنگی نفس در جراحی بینی فانتزی با توجه به نوع مدلی که رد این نوع بینی وجود دارد این اتفاق رخ دهد.

آیا انجام ورزش بعد از جراحی بینی وجود دارد؟

بله ورزش کردن بعد از جراحی مجاز می باشد ولی تنها در اوایل جراحی شما در ورزش ها محدودیت دارید و بعدا زان می توانید ورزش کردن را انجام دهید ولی توجه داشته باشید که با انجام فعالیت های سنگین بدنی فشار زیادی را به بینی خود وارد نکنید.

تا چه مدت بعد از جراحی بینی نباید سیگار مصرف کنیم؟

سیگار کشیدن بعد از جراحی بینی در روند بهبودی را کندتر می کند پس توصیه می شود تا مدتی بعد از جراحی به هیچ عنوان سیگار مصرف نکنید تا مکشل خاصی برای شما ایجاد نشود.

در نهایت…..

در آخر باید اشاره نماییم که دکتر عبدالرضا خورشیدی فر فوق تخصص پلاستیک اهواز و از برجسته ترین پزشکان جراح بینی اهواز می باشند ؛ ایشان با تجربیات فراوانی که طی سالیان طبابت شان کسب نموده اند، انجام موفقیت آمیز عمل بینی و ایجاد نتایج مطلوب از این جراحی را به بهترین نحو ممکن برای مراجعین خود به ارمغان می آورند.

اشتراک گذاری مقاله

عضویت در خبرنامه مقالات پزشک

برای دریافت آخرین مقالات پزشکی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

مقالات مرتبط
3.6 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبا
سبا
2 سال قبل

استفاده از چسب بینی تا چند روز لازم است؟

سمانه
سمانه
2 سال قبل

هزینه جراحی بینی چقدر است؟

بهترین جراح بینی
Picture of دکتر عبدالرضا خورشیدی فر
دکتر عبدالرضا خورشیدی فر

::‌ فوق تخصص جراحی پلاستیک
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران
فلوشیپ جراحی زیبایی از ایتالیا ::

فهرست

دکتر عبدالرضا خورشیدی فر

::‌ فوق تخصص جراحی پلاستیک ::

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران
فلوشیپ جراحی زیبایی از ایتالیا