قاعدگی هنگام عمل بینی 🩸

قاعدگی هنگام عمل بینی یکی از مشکلات بانوان است که همیشه برایشان سوال است که این مورد در زمان جراحی چه اتفاقاتی را برای این افراد رقم می‌زند. دوران قاعدگی به تنهایی تغییرات هورمونی شدید را به همراه دارد که موجب برخی عوارض در بدن می‌شود و آیا اگر با جراحی بینی همزمان شود، مشکلی برای فرد به وجود می‌آورد؟ در این مقاله به طور کامل در مورد تاثیر این موضوع صحبت خواهیم کرد.

تاثیر قاعدگی در جراحی بینی 

تاثیر قاعدگی در جراحی بینی 

در حالت عادی، قاعدگی بر جراحی بینی تأثیر مستقیمی ندارد و می‌توان در هر زمانی اقدام به جراحی بینی کرد ولی به طور کلی در زمان قاعدگی، کم خونی و کاهش هموگلوبین خون برای بانوان به وجود می‌آید که برای جراحی به هیچ عنوان مناسب نیست و بایستی حتما در خصوص زمان عمل خود برنامه ریزی داشته باشید علاوه بر تمامی موارد گفته شده خونریزی قاعدگی می‌تواند باعث تأخیر در بهبودی نیز شود از همین رو فرد نیاز به استاحت بیشتری را بعد از عمل دارد.

پس با توجه به تمامی موارد ذکر شده قبل از انتخاب تاریخ عمل در مورد زمان قاعدگی خود با پزشکتان صحبت کنید تا برنامه ریزی درستی برای روز انجام عمل بینی خود داشته باشید.

تاثیر داروهای بیهوشی در دوران قاعدگی 

تأثیر داروهای بیهوشی در دوران قاعدگی بستگی به نوع داروهای بیهوشی و وضعیت هر فرد خواهد دارد. همچنین داروهای بیهوشی بر تعادل هورمونی در بدن تاثیر خواهند داشت. این تغییرات هورمونی، خونریزی را در طول قاعدگی تحت تأثیر قرار می‌دهند و بهتر است که در این مدت به عمل نپردازید و جراحی خود را در یک زمان دور از دوران قاعدگی خود انجام دهید.

دقت داشته باشید که برخی داروهای بیهوشی می‌توانند باعث کاهش خونریزی در طول جراحی شوند و این مورد بر خونریزی قاعدگی بعد از جراحی بینی هم تاثیر گذاشته و مقدار خونریزی را تغییر می‌دهد.

شما عزیزان می توانید برای انجام جراحی بینی در اهواز به دکتر عبدالرضا خورشیدی فر فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه نمایید شماره های تماس جهت هماهنگی وقت شامل 06133921708 ، 09165080935 می شود.

انجام جراحی بینی در دوران قاعدگی برای چه کسانی مناسب نیست؟

انجام جراحی بینی در دوران قاعدگی ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. از جمله ویژگی های این افراد عبارتند از:

  • اگر خونریزی قاعدگی شما شدید باشد، جراحی بینی در این زمان مناسب نخواهد بود و حتی در حین عمل نیز عوارضی را به وجود می‌آورد.
  • در دوران قاعدگی، برخی از خانم ها داروهایی را برای کنترل عوارض قاعدگی مصرف می‌کنند. مصرف بعضی از این داروها با داروهای بیهوشی تداخل دارند و مشکلاتی را در راستای افزایش خونریزی قاعدگی ایجاد می‌کنند.

انجام جراحی بینی در دوران عادت ماهانه خطرناک است؟  

انجام جراحی بینی در دوران عادت ماهانه به طور کلی معمولاً به عنوان یک مسئله خطرناک شناخته نمی‌شود. با این حال، برخی عوامل و شرایط می‌توانند باعث شوند تا پزشکان توصیه کنند که جراحی بینی را در این زمان به تأخیر بیندازید.

سوالات متداول

آیا قاعدگی تأثیری بر روی نتیجه نهایی جراحی بینی دارد؟

در اکثر موارد، تأثیر زیادی بروی نتیجه جراحی نخواهد داشت ولی در حالت کلی تورم و پرخوری بیشتری در طول دوران قاعدگی وجود دارد که رفته رفته برطرف می شود.

آیا مصرف دارو های قاعدگی باع بروز مشکلاتی در جراحی می شود؟

بله، برخی از داروهای قاعدگی ممکن است تأثیرات خونی داشته باشند و بتوانند خونریزی را افزایش دهند پس در خصوص این موضوع حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

آیا تغییرات هورمونی دوران قاعدگی برروی بینی تاثیر می گذارد؟

بله، در دوره قاعدگی، تغییرات هورمونی می تواند باعث تورم بینی شود ولی این تغییرات معمولاً موقتی بوده و با گذشت زمان برطرف می شود.

نتیجه گیری

قاعدگی هنگام عمل بینی برای بانوان مشکلاتی نظیر کم خونی و کمبود هموگلوبین را ایجاد می‌کند که ممکن است فرد در اتاق عمل با مشکل مواجه شود. این نوع خونریزی با تغییرات هورمونی در ارتباط است که میزان خونریزی حین جراحی را نیز افزایش می‌دهد.  

اشتراک گذاری مقاله

عضویت در خبرنامه مقالات پزشک

برای دریافت آخرین مقالات پزشکی ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Picture of دکتر عبدالرضا خورشیدی فر
دکتر عبدالرضا خورشیدی فر

::‌ فوق تخصص جراحی پلاستیک
عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران
فلوشیپ جراحی زیبایی از ایتالیا ::

فهرست

دکتر عبدالرضا خورشیدی فر

::‌ فوق تخصص جراحی پلاستیک ::

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران
فلوشیپ جراحی زیبایی از ایتالیا